این فعالیت ممکن است باعث شکل گرفتن فهم تاریخمصرفداری از جهت شود. در آینده، اگر ماشین این فعالیت روی دایره حرکت کند، در هر لحظه در حال تغییر جهت است. چون مفهوم جهت و تغییر جهت با خط مماس پیوند دارد. در حالیکه این فعالیت مفهوم جهت را با گوشه و نداشتن خط مماس پیوند میدهد.
من از شکل کنونی آن استفاده نخواهم کرد چون «گوشه» یا «راس» یه مفهوم هندسه ی اقلیدسی است ولی «جهت» یک مفهوم بسیار پیچیده تر است. حتی ایده ی «دور کامل» هم بیشتر از آنچه از «گوشه» انتظار داریم به آن تحمیل می کند. حسم این است که بهترین کاری که اینجا می شود کرد این است که یک شکل داد و خیلی راحت گفت این ضلع است و ضلع را نشان داد و این گوشه و گوشه را نشان داد. با توجه با اینکه استفاده ی متداول از «گوشه» کم و بیش با استفاده ی هندسی آن یکی است (مثلا گوشه ی کلاس) فکر می کنم هر کار دیگری جز اینکه کل مفهوم را پیچیده کند و به چیزهای که ربط ندارد ربط دهد کمک دیگری نخواهد کرد
ممنون که نوشتید.
شاید با این نقدی که وارد کردید، خوب باشه که این کاربرگ رو بردارم 🙂
ولی میذارم باشه و امیدوارم که این گفتگوی نوشتاری که در اینجا اومده، فرصت یادگیری برای دوستانی که میخونندش فراهم کنه.
باز هم ممنون. بسیار.
گوشه رو بچه ها به نظرم خیلی راحت می تونن درکش کنند. اگه از بچه بپرسیم گوشه ی اتاق کجاست فکر میکنم راحت بتونه پیداش کنه. به همین ترتیب گوشه یک چند ضلعی رو. و بعد از درک گوشه، معرفی ضلع به نظرم میتونه راحت اتفاق بیفته
سلام. یه دانشجوی ریاضی شریف از یه بچه ی ۵ ساله ای که یه کم تجربه ی بازی با اشکال هندسی و چندضلعی ها رو داشت پرسید به نظرت دایره چندضلعیه؟ بچه جواب داد خیلی ضلعی!
امین پور
2 سال ها گذشته
سلام خانم پندی عزیز ممنون که با ما هم این گفتگو را به اشتراک گذاشتید. ممنون از دقت نظر آقای اصغری
مهناز فانی
2 سال ها گذشته
خیلیی خیلی ممنون از هر دو استاد بزرگوار . ????
جناب آقای دکتر اصغری عزیز و خانم پندی مهربان .
این فعالیت ممکن است باعث شکل گرفتن فهم تاریخمصرفداری از جهت شود. در آینده، اگر ماشین این فعالیت روی دایره حرکت کند، در هر لحظه در حال تغییر جهت است. چون مفهوم جهت و تغییر جهت با خط مماس پیوند دارد. در حالیکه این فعالیت مفهوم جهت را با گوشه و نداشتن خط مماس پیوند میدهد.
《فهم تاریخ مصرفدار》خیلی ترکیب جالبی بود.
خود نکتهای که گفتید هم خیلی خوب بود. ممنونم.
آیا معنی کامنت شما این است که این کاربرگ مناسبی نیست و نباید استفاده شود؟
من از شکل کنونی آن استفاده نخواهم کرد چون «گوشه» یا «راس» یه مفهوم هندسه ی اقلیدسی است ولی «جهت» یک مفهوم بسیار پیچیده تر است. حتی ایده ی «دور کامل» هم بیشتر از آنچه از «گوشه» انتظار داریم به آن تحمیل می کند. حسم این است که بهترین کاری که اینجا می شود کرد این است که یک شکل داد و خیلی راحت گفت این ضلع است و ضلع را نشان داد و این گوشه و گوشه را نشان داد. با توجه با اینکه استفاده ی متداول از «گوشه» کم و بیش با استفاده ی هندسی آن یکی است (مثلا گوشه ی کلاس) فکر می کنم هر کار دیگری جز اینکه کل مفهوم را پیچیده کند و به چیزهای که ربط ندارد ربط دهد کمک دیگری نخواهد کرد
ممنون که نوشتید.
شاید با این نقدی که وارد کردید، خوب باشه که این کاربرگ رو بردارم 🙂
ولی میذارم باشه و امیدوارم که این گفتگوی نوشتاری که در اینجا اومده، فرصت یادگیری برای دوستانی که میخونندش فراهم کنه.
باز هم ممنون. بسیار.
گوشه رو بچه ها به نظرم خیلی راحت می تونن درکش کنند. اگه از بچه بپرسیم گوشه ی اتاق کجاست فکر میکنم راحت بتونه پیداش کنه. به همین ترتیب گوشه یک چند ضلعی رو. و بعد از درک گوشه، معرفی ضلع به نظرم میتونه راحت اتفاق بیفته
ممنون که پاسخ دادید.
سلام. یه دانشجوی ریاضی شریف از یه بچه ی ۵ ساله ای که یه کم تجربه ی بازی با اشکال هندسی و چندضلعی ها رو داشت پرسید به نظرت دایره چندضلعیه؟ بچه جواب داد خیلی ضلعی!
سلام خانم پندی عزیز ممنون که با ما هم این گفتگو را به اشتراک گذاشتید. ممنون از دقت نظر آقای اصغری
خیلیی خیلی ممنون از هر دو استاد بزرگوار . ????
جناب آقای دکتر اصغری عزیز و خانم پندی مهربان .