این فعالیت را برای پایه های پایین تر میتوان به یک بازی تبدیل کرد. کارتهای یکسانی تهیه کنیم و روی هر کارت یکی از تصاویر مندرج در تصویر را بچسبانیم و از کودک بخواهیم ابتدا خوب به کارتها نگاه کند و مشاهداتش را بیان نماید. سپس کارتهایی که کامیونهای آن مقدار بار یکسانی را قرار است حمل کنند را روی هم قرار دهد.
هدف این است که در کودکان پایه های پایین تر از آموزش رسمی نسبت و تناسب، درکی از مفهوم آن ایجاد شود.
این فعالیت را برای پایه های پایین تر میتوان به یک بازی تبدیل کرد. کارتهای یکسانی تهیه کنیم و روی هر کارت یکی از تصاویر مندرج در تصویر را بچسبانیم و از کودک بخواهیم ابتدا خوب به کارتها نگاه کند و مشاهداتش را بیان نماید. سپس کارتهایی که کامیونهای آن مقدار بار یکسانی را قرار است حمل کنند را روی هم قرار دهد.
هدف این است که در کودکان پایه های پایین تر از آموزش رسمی نسبت و تناسب، درکی از مفهوم آن ایجاد شود.