یکی از مشکلات در آموزش نسبت این است که آن را از مسأله ی اختلاف بخواهیم تفکیک کنیم و به دانش آموزان یاددهیم که این دو موضوع را با هم اشتباه نکنند. مسأله های این فایل خیلی کمک میکنه.
شاید بد نباشه برای یک موقعیت دو تا سوال بذاریم ، مثلاً در مورد دو تصویر الف و ب ( در کدام شکل تعداد دایره ها بیشتر است؟ در کدام شکل اگر با چشم بسته روی تصویر انگشت بگذاریم، احتمال آن که روی دایره قرار گیرد بیشتر است؟) یا در مورد دو مستطیل این دو تا سوال رو بذاریم: ( اختلاف طول و عرض در کدام بیشتر است؟ و کدام مستطیل کشیده تر است؟)
یکی از مشکلات در آموزش نسبت این است که آن را از مسأله ی اختلاف بخواهیم تفکیک کنیم و به دانش آموزان یاددهیم که این دو موضوع را با هم اشتباه نکنند. مسأله های این فایل خیلی کمک میکنه.
شاید بد نباشه برای یک موقعیت دو تا سوال بذاریم ، مثلاً در مورد دو تصویر الف و ب ( در کدام شکل تعداد دایره ها بیشتر است؟ در کدام شکل اگر با چشم بسته روی تصویر انگشت بگذاریم، احتمال آن که روی دایره قرار گیرد بیشتر است؟) یا در مورد دو مستطیل این دو تا سوال رو بذاریم: ( اختلاف طول و عرض در کدام بیشتر است؟ و کدام مستطیل کشیده تر است؟)