سلام
گاهی از دانشآموز میخواهیم که برای مسألهی کلامی، شکل مناسب بکشه و او متوجه منظور ما نمیشه.
این فعالیت بهنظرم نسبتاً خوب منظور رو میرسونه.
حالا یه سوال از اسم این فعالیت:
منظور از جمع مجموعهها جمع متغیرهای گسسته و جمع اندازهها جمع متغیرهای پیوسته است؟
و مثلاً اگه دانشآموزی که محور رو میشناسه و مثلاً برای مسألهی عدس از اون استفاده میکنه مشکلی پیش میاد؟
ممنون که نوشتید. منظور گسسته و پیوسته است.
در این فعالیت هر دانشآموزی میتواند هر کدام از شکلها را که دوست دارد، انتخاب کند. درست و غلط ندارد، فقط فرصتی است که بچهها بازنماییهای مختلف را ببینند و بتوانند تصورشان از جمع و تفریق را گسترش دهند و در مسئلههای دیگر با عددهای پیچیدهتر، این تصورشان را در درک مسئله بکار گیرند.
سلام
گاهی از دانشآموز میخواهیم که برای مسألهی کلامی، شکل مناسب بکشه و او متوجه منظور ما نمیشه.
این فعالیت بهنظرم نسبتاً خوب منظور رو میرسونه.
حالا یه سوال از اسم این فعالیت:
منظور از جمع مجموعهها جمع متغیرهای گسسته و جمع اندازهها جمع متغیرهای پیوسته است؟
و مثلاً اگه دانشآموزی که محور رو میشناسه و مثلاً برای مسألهی عدس از اون استفاده میکنه مشکلی پیش میاد؟
ممنون که نوشتید. منظور گسسته و پیوسته است.
در این فعالیت هر دانشآموزی میتواند هر کدام از شکلها را که دوست دارد، انتخاب کند. درست و غلط ندارد، فقط فرصتی است که بچهها بازنماییهای مختلف را ببینند و بتوانند تصورشان از جمع و تفریق را گسترش دهند و در مسئلههای دیگر با عددهای پیچیدهتر، این تصورشان را در درک مسئله بکار گیرند.