«قطعه‌های صدتایی، ده‌تایی و یکی»

این محیط دارای قابلیت‌های زیر برای طراحی درس می‌باشد:

هر عدد کوچکتر از ۱۰۰۰ را می‌توانید با استفاده از قطعه‌های یکی، ده‌تایی و صدتایی بسازید و تفاوت دسته‌های ده‌تایی، صد تایی و دانه‌های یکی را ببینید.
با کلیک روی هر قطعه و سپس کلیک روی یکی از قطره‌های رنگ، می‌توانید رنگ هر قطعه را تغییر دهید.
در سمت چپ قطره‌های رنگ، دو گزینه وجود دارد که به کمک یکی از آن‌ها می‌توانید قطعه‌ها را باز کنید یعنی صدتایی را به ده تا ده‌تایی یا ده‌تایی را به ده تا یکی تبدیل کنید. این قابلیت برای توضیح تفریق‌های با انتقال بسیار کمک‌کننده است.
گزینه دیگر در کنار گزینه بالا، امکان دسته‌بندی مجدد را به شما می‌دهد، کافی‌است با حرکت دادن دست روی صفحه، دور تعدادی قطعه، خط‌چین رسم کنید و روی آن گزینه کلیک کنید تا ده تا ده‌تایی را به یک صدتایی یا ده‌تا یکی را به یک ده‌تایی تبدیل کند. این قابلیت برای بازنمایی جمع‌های با انتقال بسیار کمک‌کننده است.
می‌توانید برای کودک دستورالعمل تایپ کنید؛ دستور‌العمل‌ها می‌توانند به صورت چیستان باشند.
می‌توانید با کمک قلم جدول ارزش مکانی رسم کنید و عدد مورد نظر را داخل آن بنویسید.
می‌توانید محور اعداد افقی و عمودی بکشید و روی محور، قطعه بچینید. از این قابلیت می‌توانید برای نمایش اعداد تا ۲۰ روی محور اعداد و برقراری اتصال میان محور اعداد و قطعه‌های آشنا برای بچه‌ها استفاده کنید یا به کمک آن ضرب مستطیلی را مانند تصویر بالا نمایش دهید.
می‌توانید براساس ۴ عمل اصلی ریاضی (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم)، دستور‌العمل‌هایی به کودک بدهید تا با استفاده از این قطعه‌ها، پاسخ آن‌ها را به دست آورد.

برای اطلاع از نحوه‌ کار هر گزینه، می‌توانید در نوار وظیفه‌ی پایین صفحه بر روی علامت ! کلیک کنید و دستورالعمل‌ها را بخوانید.

تکلیف: سه چیستان بساز و از آسان به سخت آن‌ها را سطح‌بندی کن.
مثلا: من با ۷ قطعه ده‌تایی و ۲۵ تا یکی ساخته شده‌ام، من چه عددی هستم؟

قطعه‌های صد‌تایی را قرمز، قطعه‌های ده‌تایی را سبز و دانه‌های یکی را زرد انتخاب کن. حالا حاصل عبارت ۱۳۵+۲۳۷ را به دست بیاور.
مربع بزرگ را برابر ۱ در نظر بگیرید، هر قطعه دیگر نشان‌دهنده چه عددی است؟ با کمک این قطعه‌ها حاصل عبارت ۶.۷+ ۲.۵ را محاسبه کنید.

  • هیچ
  • ۴,۵۰۲
  • ۱۱ اردیبهشت ۹۹
  • 3
  • قالب: ابزار مجازی
  • پایه: اول دوم سوم چهارم پنجم ششم
  • موضوع: اعداد طبیعی اعداد کسری، اعشاری و صحیح
  • , , , ,
    اگر این ایده را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

    برای ورود روی لینک زیر کلیک کنید:

    دیدگاه‌ها

    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    دنبال کردن
    آگاه کردن
    guest
    0 دیدگاه‌ها
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    ایده‌های مرتبط

    0