«دردسر کلوچه‌ای»

کتاب «دردسر کلوچه ای»، با متن و تصاویر ساده به کودکان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند خوراکی‌شان را با هم شریک شوند بی‌آنکه دوستی‌شان بر هم بخورد. آن‌ها در این داستان با رویکرد تقسیمی کسرها آشنا می‌شوند.

فعالیت ریاضی بعد از خواندن کتاب:
معلم تا جایی از کتاب را که مسئله طرح می‌شود، به صورت بلندخوانی ساده می‌خواند. سپس از بچه‌ها می‌خواهد که به مسئله فکر کنند. او سه تا تصویر کاغذی کلوچه به هر گروه دو یا چهار نفره می‌دهد و مسئله را تصریح می‌کند: «چگونه می‌توان این سه کلوچه را به طور مساوی بین ۴ نفر تقسیم کرد؟»
معلم از بچه ها می خواهد که راه حل های خود را روی کلوچه‌های کاغذی با کشیدن و تا کردن و برش زدن، پیاده کنند.
در ادامه گروه‌ها راه حل‌های خود را در کلاس به اشتراک می‌گذارند و هر گروه درباره راه‌حل گروه‌های دیگر نظر می‌دهد. (خوب است معلم راه حل‌ها را در کنار هم و به صورت نقاشی روی تابلو نشان دهد. پیشنهاد می‌شود حتی راه حل‌های نادرست هم یادداشت شود و نظرهای گروه‌های مختلف کنار هر راه حل نوشته شود.)
سپس سه کلوچه به هر گروه چهار نفره داده می‌شود تا با هر روشی که می خواهند، بین خودشان تقسیم کنند و بخورند.
در پایان معلم ادامه داستان را می‌خواند و از بچه‌ها می‌خواهد راه حل کتاب را با راه حل‌های ارائه شده در کلاس، مقایسه کنند.

نویسنده و تصویرگر: مو ویلمس و دن سنتت

مترجم: آناهیتا حضرتی

ناشر: پرتقال، انتشارات گاج

درد سر کلوچه‌ای

  • هیچ
  • ۵۷۱
  • ۲۶ خرداد ۹۹
  • 0
  • قالب: معرفی کتاب
  • پایه: دوم سوم
  • موضوع: اعداد کسری، اعشاری و صحیح
  • , , , ,
    اگر این ایده را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

    دیدگاه‌ها

    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    دنبال کردن
    آگاه کردن
    guest
    0 دیدگاه‌ها
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    ایده‌های مرتبط

    0