«آلبرت جمع می بندد»

مجموعه «ریاضی با موشی» برای استفاده کودکانی نوشته شده که با ریاضی و مساله‌هایش مشکل دارند. هرجلد این مجموعه، برداشت تازه‌ای از مفاهیم ریاضی پایه ارائه می‌دهد. شخصیت‌های اصلی کتاب «ریاضی با موشی» دو موش کوچولو به اسم‌های آلبرت و واندو هستند که در دیوار خانه آدم‌ها زندگی می‌کنند. دست‌اندرکاران این مجموعه، هدف از تهیه آن را جلب توجه کودکان به داستان و ریاضی و همچنین به کار انداختن تخیل آن‌ها عنوان کرده‌اند. دو تا موش این مجموعه، نترس و وروجک هستند که در حالی که تخیل بچه‌ها را در داستان به کار می‌اندازند، از چنگ گربه ترسناک قصه هم فرار می‌کنند.
کتاب هفتم: آلبرت جمع می بندد
در این کتاب خواهر آلبرت، واندا، از کتابخانه جلد جدید مجموعه کتاب کاپیتان حلزون را امانت گرفته است. آلبرت عاشق این مجموعه است و با دیدن جلد جدید، فوری می‌گوید: «می‌شود بگذاری من اول بخوانمش؟ به جایش من هم می‌گذارم تو با یکی از اسباب‌بازی‌هایم که خیلی دوستش داری، بازی کنی!» بعد بدون اینکه اجازه بدهد واندا جوابی بدهد، یکی یکی اسباب‌بازی‌هایی را که دوست دارد به واندا پیشنهاد می‌دهد (یکی یکی اضافه کردن)؛ اما واندا هیچ‌کدام از اسباب‌بازی‌ها را نمی‌خواهد. آلبرت همچنان عجله دارد. باز هم اجازه نمی‌دهد واندا درست حرفش را بزند و یکی یکی اسباب‌بازی‌هایش را برمی‌گرداند (یکی یکی کم کردن). به نظر شما چرا واندا هیچ‌کدام از اسباب‌بازی‌های آلبرت را قبول نمی‌کند؟ آنها را دوست ندارد؟ شاید هم این‌طور نباشد.
فعالیت ریاضی بعد از خواندن کتاب:
بعد از خواندن کتاب بپرسید: «آلبرت حاضر است چه چیزهایی را به واندا بدهد تا مجموعه کتاب حلزون را بگیرد؟» پاسخ بچه‌ها را بنویسید و هر بار بپرسید: «با اضافه شدن این یکی، تعداد چند تا شد؟» سپس آن‌ها را یکی یکی پاک کنید و بپرسید: «با کم کردن این یکی، تعداد چند تا شد؟»
دیگر کتاب‌های این مجموعه:
شهربازی پرماجرا
گم‌شدن در موزه
موش‌های اسکیت‌باز
آب‌بازی در ساحل
اولین روز مدرسه
موشِ بیشتر، خانه شادتر
تولدت مبارک آلبرت!
آلبرت به اردو می رود
مهمانی عصرانه ی آلبرت
دوازده قدم آلبرت
آلبرت سرش شلوغ می شود
نویسنده: النور می
ترجمه: محبوبه نجف‌خانی
ناشر: افق

  • هیچ
  • ۲۳۶
  • ۰۴ آذر ۰۰
  • 0
  • قالب: معرفی کتاب
  • پایه: پیش اول
  • موضوع: اعداد طبیعی
  • , , , ,
    اگر این ایده را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

    دیدگاه‌ها

    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    دنبال کردن
    آگاه کردن
    guest
    0 دیدگاه‌ها
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    ایده‌های مرتبط

    0