«عددهای تاسی»
عددهای تاسی در ریاضی کلاس اول میتواند ابزار خوبی برای ابتدای سال باشد.
تفاوت عمدهی این شکل از بازنمایی اعداد با «قابهای دهتایی» در این است که کودک در برخورد با بازنمایی تاسی توجهی به ارتباط آن عدد با ۵ و ۱۰ نمیکند. مثلاً وقتی کودک عدد ۹ را قابهای دهتایی میبیند، شکلِ بازنمایی، کودک را سوق میدهد که ۹ را یکی کمتر از ۱۰ ببیند؛ البته این موضوع میتواند در زمان مناسب بسیار کمککننده باشد؛ ولی وقتی کودک عدد ۹ را در عددهای تاسی میبیند، شکل بازنمایی ذهن کودک را سوق میدهد که مثلاً آن را به صورت ۳ و ۳ و ۳ ببیند و کمتر احتمال دارد که آن را به صورتِ یکی کمتر از ۱۰ ببیند.