«زود باش الفی اتکینز!»

بابای الفی نگران دیر رسیدن است اما الفی مثل همه بچه‌ها عاشق بازی است.
این داستان خواندنی از ساعت ۶ تا ۷ صبح یک روز الفی و پدرش را تصویر کرده‌است و فرصت خوبی برای پرداختن به خواندن ساعت با دقت دقیقه و همچنین ساعت ربع و نیم را در کلاس ریاضی فراهم می‌کند.

فعالیت ریاضی بعد از خواندن کتاب:
مربی کار برگی را در اختیار بچه ها قرار می‌دهد که  تصویر دو تا ساعت بدون عقربه روی آن وجود دارد و از بچه ها می‌خواهد که در طول روز یک فعالیت مانند نقاشی کردن، غذا خوردن، تماشای کارتون یا بازی را انتخاب کنند و روی یکی از ساعت‌ها، زمان شروع فعالیت را نشان دهند و بعد از اتمام کار روی ساعت دیگر، زمان پایان فعالیت را نمایش دهند و در کنار ساعت، تصویر و یا نام فعالیت را یادداشت کنند.
روز بعد، مربی از بچه‌ها می‌خواهد که کابرگ ها را در کنار هم قرار دهند، کاربرگ یکدیگر را ببینند و درمورد مدت زمان انجام فعالیت‌ها  با هم گفتگو کنند، مثلا می‌توانند در مورد این که کدام فعالیت زمان بیشتر یا کمتری داشته است، در فعالیت‌های مشترک، کمترین مدت زمان یا بیشترین مدت زمان را چه کسی صرف کرده است، صحبت کنند.

نویسنده: گونیلا بریستروم
مترجم: علی توکلی
ناشر: آفرینش‌گر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • هیچ
  • ۶۷
  • ۲۰ آبان ۰۰
  • 0
  • قالب: معرفی کتاب
  • پایه: دوم سوم
  • موضوع: اندازه‌گیری
  • اگر این ایده را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

    دیدگاه‌ها

    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    ایده‌های مرتبط

    0
    0
    دیدگاهتان را بنویسید.x