«تقسیم با باقی‌مانده»

فایل ۵ صفحه‌ای که در ادامه آمده است، بیش از آن‌که کاربرگ باشد، مسیری برای یادگیری تقسیم با باقی‌مانده را پیشنهاد داده است، مسیری که خوب است پیش از پرداختن به روش رسمی تقسیم‌های چند رقمی طی شود تا فرصتی فراهم آورد که بچه‌ها به طور معنی‌داری با استفاده از دانش پیشین خود درباره اعداد و عملیات، به تقسیم و روابط میان مقسوم و مقسوم‌علیه با خارج قسمت و باقی‌مانده توجه کنند. گرچه این پیشنهاد برای پیش از معرفی روش رسمی است، اما امید آن است که این فرصت به بچه‌ها کمک کند که اولا الگوریتم روش رسمی را بهتر درک کنند و دوما پس از یادگیری روش رسمی، باز هم در مواجهه با یک تقسیم، به عددها نگاه کنند و به صورت منعطف از روش‌های مختلف، از جمله روش رسمی، استفاده کنند. (مثلا ممکن است کودک برای تقسیم ۱۰۰۰۰ بر ۳ نیازی به استفاده از الگوریتم رسمی نداشته باشد و با توجه کردن به اعداد و به کمک روابط میان اعداد و میان عملیات، بتواند روش بهتری برای یافتن خارج قسمت و باقی‌مانده پیدا کند.)

این پیشنهاد برای جلسات پشت سر هم در یک پایه تحصیلی طراحی شده است و بسته به تجربه‌های بچه‌ها درباره تقسیم می‌تواند در یکی از پایه‌های چهارم، پنجم یا ششم استفاده شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • ۲
  • ۴۵۵
  • ۰۵ آذر ۰۰
  • 3
  • قالب: کاربرگ
  • پایه: چهارم پنجم ششم
  • موضوع: اعداد طبیعی
  • اگر این ایده را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

    برای ورود روی لینک زیر کلیک کنید:

    دیدگاه‌ها

    guest
    2 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    میری

    سلام
    بسیار کاربرگ خوبیه
    امیدوارم تلاش هاتون به ثمر بشینه و نگاه به آموزش ریاضی در کشور تغییر جدی بکنه

    ایده‌های مرتبط

    0
    2
    0
    دیدگاهتان را بنویسید.x