«بپر بالا»

مو فرفری با ماشین کوچولویش به گردش می‌رود و در مسیر، حیوانات مختلفی با او همراه می‌شوند، ناگهان ببر جلوی ماشین آن‌ها غرش می‌کند و مو فرفری ناچار می‌شود که ترمز بگیرد و همه می‌پرند توی دهان ببر و … نگران نباشید، اتفاق دیگری می‌افتد و حیوانات یکی یکی خارج می‌شوند.

فعالیت ریاضی بعد از خواندن کتاب:
پس از آن‌که داستان یک دور به صورت بلند خوانی ساده برای بچه‌ها خوانده شد، به هر کدام از بچه ها یک قاب ده تایی (جدول دو ردیفی و پنج ستونی) و تعدادی مهره داده می‌شود و وقتی برای بار دوم داستان خوانده می‌شود، از بچه‌ها خواسته می‌شود که به ازای هر حیوانی که وارد ماشین مو فرفری می‌شود، یک مهره روی قاب ده تایی بگذارند. (برای آشنایی با نحوه پر شدن قاب ده‌تایی فعالیت «در قاب ده‌تایی، عدد بساز» مراجعه کنید.)
معلم می‌تواند در روند داستان سوالاتی در مورد تعداد مهره‌ها بپرسد، مثلا:
– تا حالا چند حیوان سوار ماشین شده‌اند؟
– تا حالا ۵ حیوان توی ماشین مو فرفری نشسته‌اند، چند مهره روی قاب ده تایی گذاشته‌ای؟
– موفرفری چند حیوان دیگر را سوار کند تا تعداد آنها ده تا شود؟
نویسنده: این وایبرو
مترجم: شیما شریفی
انتشارات: فینگیلی( سرمدی)

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • هیچ
  • ۱۲۹
  • ۰۹ آبان ۰۰
  • 0
  • قالب: معرفی کتاب
  • پایه: پیش اول
  • موضوع: اعداد طبیعی
  • اگر این ایده را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

    دیدگاه‌ها

    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    ایده‌های مرتبط

    0
    0
    دیدگاهتان را بنویسید.x