«بازی مدادها»

کتاب درباره مدادهای یک جعبه مداد رنگی است که می‌خواهند بهترین مداد را انتخاب کنند.
موضوع کتاب ریاضی نیست اما چون در طول داستان طول مدادها با هم مقایسه می‌شود، می‌تواند فرصتی برای به‌کارگیری واژه‌های مرتبط با مقایسه طول مانند کوتاه‌تر، بلندتر، کوتاه‌ترین و بلندترین باشد.
فعالیت ریاضی بعد از خواندن کتاب:

فعالیت ۱:
هر گروه یک جعبه مداد رنگی‌ استفاده شده را باز می‌کنند و مدادها را از کوتاه به بلند مرتب می‌کنند. سپس دور هم می‌نشینند، مدادها را مرتب جلوی خود می‌چینند و هر کدام به نوبت یک جمله درباره مدادها می‌گویند. مثلا بلندترین مداد سفید است یا آبی از صورتی کوتاه‌تر است.

فعالیت ۲:
از بچه‌ها می‌خواهیم با خودِ مداد رنگی‌های کوتاه و بلندی که دارند، یک تصویر بسازند، یعنی مدادها را کنار هم بگذارند و تصویری خلق کنند.‌ در این فعالیت، اندازه مدادها برای درست کردن تصویر مورد توجه قرار می‌گیرد‌. (برای این فعالیت خوب است که تعداد زیادی مداد در اندازه‌های مختلف داشته باشیم. مثلا می‌توانیم در صورت امکان و اگر مدادها شخصی نیستند، مدادهای همه کلاس‌ها را جمع کنیم و برای این فعالیت در یک کلاس استفاده کنیم.)

نویسنده: امیر مرادحاصل
تصویرگر: حمیدرضا خواجه‌محمدی
ناشر: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • هیچ
  • ۸۵
  • ۱۹ آبان ۰۰
  • 0
  • قالب: معرفی کتاب
  • پایه: اول دوم
  • موضوع: اندازه‌گیری
  • اگر این ایده را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

    دیدگاه‌ها

    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    ایده‌های مرتبط

    0
    0
    دیدگاهتان را بنویسید.x