«مرتب کردن نارگیل ها»

این بازی به تقویت مهارت مقایسه اعداد صحیح و اعشاری در بسترهای مختلفی مانند طول، گنجایش، وزن و پول می‌پردازد و به بهبود مهارت تبدیل برخی واحدهای اندازه‌گیری نیز کمک می‌کند. در این بازی سطوح مختلفی وجود دارد که باعث شده است برای پایه‌های مختلف قابل استفاده باشد. در برخی سطوح اعداد اعشاری با دقت‌های خاصی داده شده‌اند. مثلا نماد (2dp) به معنی دقت تا دو رقم اعشار و نماد (3dp) به معنی دقت تا سه رقم اعشار است.
⛱ در بخش مقایسه اعداد (Numbers) دانش‌آموزان می‌توانند با انتخاب سطح خود به مقایسه اعداد حسابی، صحیح و اعشاری بپردازند.
⛱ در بخش مقایسه قیمت‌ها (Prices) دانش آموزان به مقایسه پول‌های مختلف با دو واحد پوند و پنس می‌پردازند. به دلیل غریب بودن این واحدها برای بچه‌ها، پیشنهاد می شود این قسمت را استفاده نکنید.
⛱ در بخش مقایسه جرم‎ها (Mass) دانش‌آموزان به مقایسه جرم‌های مختلف با دو واحد گرم (g) و کیلوگرم (kg) می‌پردازند. گزینه Up to 10kg (1dp) به مقایسه جرم‌ها با دقت یک رقم اعشار گزینه Up to 1kg (2dp) به مقایسه جرم‌ها با دقت دو رقم اعشار و گزینه Up to 1kg (3dp) به مقایسه جرم‌ها با دقت سه رقم اعشار می‌پردازد.
در گزینه g and kg جرم‌ها با دو واحد گرم و کیلوگرم ارائه شده است و دانش‌آموزان برای مقایسه نیاز به تبدیل واحد دارند.
⛱ در بخش مقایسه طول‎ها (Length) دانش‌آموزان با انتخاب سطح خود به مقایسه طول‌ها با سه واحد میلی‌متر (mm)، سانتی‌متر (cm) و متر (m) به مقایسه اعداد می‌پردازند. در سطوح بالاتر اعداد به صورت تلفیقی داده شده است و دانش آموزان برای مقایسه، نیاز به تبدیل واحد دارند.
⛱ در بخش گنجایش (Capacity) دانش‌آموزان به مقایسه اعدادی که با واحد‌های میلی‌لیتر و لیتر داده شده است، می‌پردازند. در بعضی سطوح، دقت واحد لیتر تا دو رقم و یا سه رقم اعشار است و در سطح بالاتر، دانش آموز به مقایسه اعدادی که با هر دو واحد داده شده است، می پردازند و از این رو برای مقایسه نیاز به تبدیل واحد دارند.

  • هیچ
  • ۶۰۳
  • ۱۱ اردیبهشت ۹۹
  • 0
  • قالب: تمرین رایانه‌ای
  • پایه: دوم سوم چهارم پنجم ششم
  • موضوع: اعداد طبیعی اندازه‌گیری
  • , , , ,
    اگر این ایده را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

    برای ورود روی لینک زیر کلیک کنید:

    دیدگاه‌ها

    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    دنبال کردن
    آگاه کردن
    guest
    0 دیدگاه‌ها
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    ایده‌های مرتبط

    0