«زمین بازی نسبت»

این یک ابزار برای کاوش درباره نسبت‌ها است. در قسمت «کاوش» می‌توانید نسبت‌ها را بررسی کنید. در قسمت «پیش‌بینی» نسبت‌های مختلف بسازید، پیش‌بینی کنید و با کلیک روی علامت «چشم» از درستی پیش‌بینی خود مطمئن شوید. برای شروع کار خوب است «کاوش» را انتخاب کنید.
یکی از چهار حالت بالای صفحه یعنی به ترتیب از سمت چپ: نسبت تعداد مهره‌ها، نسبت رنگ‌ها در ساختن رنگ ترکیبی، نسبت طول و عرض صفحه بیلیارد و نسبت کل هزینه به تعداد سیب‌ها یعنی قیمت یک سیب را انتخاب کنید.
حالا می‌توانید با تغییر تعداد نسبت‌های مختلف بسازید. مثلا با انتخاب نسبت رنگ‌ها و اضافه کردن رنگ زرد و آبی می‌توانید رنگ سبز را بسازید و با تغییر تعداد، نسبت آبی به زرد را در رنگ سبزتان تغییر دهید.
لغزنده‌ی پایین صفحه به شما امکان مقایسه‌ی نسبت‌های مختلف را می‌دهد. یعنی حالا شما می‌توانید دو تا رنگ سبز بسازید، یکی در سمت چپ صفحه و یکی در سمت راست صفحه. مثلا یک رنگ سبز با نسبت آبی به زرد ۲ به ۵ در یک طرف و یک رنگ سبز با نسبت آبی به زرد ۴ به ۱۰ در طرف دیگر و به این فکر کنید که آیا این دو رنگ سبز مشابه هم هستند؟ چرا؟ با چه نسبتی از آبی و زرد، می‌توانید رنگ سبز دیگری مشابه این رنگ بسازید؟

«زمین بازی نسبت»

  • ۳
  • ۶۷۰
  • ۰۴ آذر ۰۰
  • 1
  • قالب: ابزار مجازی
  • پایه: پنجم ششم
  • موضوع: اعداد کسری، اعشاری و صحیح
  • , , , ,
    اگر این ایده را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

    برای ورود روی لینک زیر کلیک کنید:

    دیدگاه‌ها

    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    دنبال کردن
    آگاه کردن
    guest
    3 دیدگاه‌ها
    قدیمی‌ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    نیلوفر

    اصلا نمیدونیم چطوری بازی کنم.

    زهره پندی

    این یک ابزار است و با استفاده از آن می‌توانید به کاوش درباره نسبت‌ها بپردازید.
    در حال حاضر، توضیحات کمی اضافه شده است. امیدوارم که بتوانید با این توضیحات جدید، از این ابزار استفاده کنید.

    فهیمه تقوی

    خیلی جالب بود. با این ابزار هم میتونیم نسبت کمیتهای گسسته رو ببینیم و هم زمینه ی مناسبی برای نسبت کمیتهای پیوسته رو میتونه فراهم کنه. در قسمت ساخت رنگ، اگرچه تغییرات عددی گسسته است اما بازنمایی آن در ستون وسط پیوسته است.

    ایده‌های مرتبط

    0